Realitatea virtuala in business

Imi place conceptul de realitate virtuala si cred ca este o inventie care se poate folosi in atat de mult domenii, incepand de la educatie la medicina, entertainment si training.

De aceea, cand un prieten mi-a spus de evenimentul de la Impact Hub, VR in Business, mi-am facut timp sa ma duc. In primul rand pentru ca erau anuntate cateva gadgeturi (pe care in final nu le-am vazut – doar Samsung Gear, despre care am scris), si, in al doilea rand, pentru ca erau anuntati doi panelisti care au firme ce dezvolta proiecte de VR.

Mi-a placut ca am aflat lucruri noi in introducere, lucruri pe care eu nu am avut timp pana acum sa le caut, cu ar fi primele tentative de VR.

Se pare ca intentia de a avea imagini 360 in care spectatorul sa se simta inclus este veche in istoria omenirii, caci prima tentativa de acest gen este cyclorama, o pictura cilindrica a lui Paul Dominique Philippoteaux din 1883. Da, a trecut ceva timp de cand omenirea este interesata de conceptul asta:)

Apoi a urmat Sensorama in 1962, construita de Morton Heilig care a incercat ca creeze primul experiment de imersiune intr-o realitate filmata. Puteti afla mai multe detalii despre aceasta inventie aici.

Daca va intereseaza o istorie exacta a dezvoltarii realitatii virtuale, acesta mi se pare un articol destul de detaliat.

Dupa aceasta scurta introducere, au fost stabiliti termenii pentru ochelari VR. Exista Mobile VR – adica ochelarii VR care functioneaza cu telefonul, cum este si Samsung Gear, Google Cardboard sau nou lansatul Google Day Dream si exista si Tethered VR, cum sunt Oculus Rift si HTC Vibe.

Cei prezenti, care lucreaza in domeniu de cativa ani, au spus la unison ca viitorul in folosirea realitatii virtuale in masa este Mobile VR. Si, cumva, este de inteles, pentru ca ochelarii VR pentru mobil sunt mai accesibili ca pret si sunt si mult mai portabili decat Tethered – pentru care mai ai nevoie si de un computer performant…

Cei doi antreprenori care deja lucreaza pe proiecte de VR sunt Adrian Posteuca de la Concept Factory si Victor Gradinescu  de la Mobile Kinetics. Din ce spun ei, au de lucru destul de mult si permanent, astfel incat nu au timp sa isi dezvolte si produse proprii si in special pentru clienti din fara tarii.

Se pare ca in Romania, clientii corporate nu inteleg potentialul tehnologiei sau nu considera ca sunt cost-effective. Desi, dupa parerea mea, sunt pur si simplu, prinsi in raportarile lunare si masurarea eficientei si a atingerii obiectivelor, uita sa priveasca mai departe decat acum. Eu insa cred, vazand ce se intampla in afara Romaniei, ca sloganul Innovate or Die este foarte adevarat si este posibil ca unii sa se trezeasca prea tarziu:d.

NOTA: Aceasta este o relatare pur subiectiva a intalnirii.

Sursa foto: Impact Hub